Eilie - Zakelijke telefonie en Internet

Vragen over VoIP: Eilie geeft antwoord…

Eilie geeft antwoord…

                                   … Alles wat je wilt weten over VoIP

 

Is VoIP te integreren met andere (klanten)software?

Ja hoor, VoIP werkt op software die ook kan communiceren met andere software. Zo is het relatief eenvoudig om een VoIP-oplossing (stand alone of hosted) te integreren met andere computersystemen, zoals een CRM-systeem. VoIP maakt het mogelijk om direct vanuit je adresboek te bellen en maakt ook automatische koppelingen met klantgegevens mogelijk. Met maatwerk is het mogelijk om iedere denkbare koppeling tussen VoIP en je databasesystemen te maken.

Is VoIP interessant voor mij als ZZP-er of voor ons als callcenter?

VoIP is geschikt voor ieder bedrijf met meer dan 3 toestellen. VoIP maakt flexibel werken mogelijk en het is stukken goedkoper dan ‘gewoon bellen’. Ook kan de VoIP-software met allerlei andere software communiceren, waardoor de mogelijkheden in bijvoorbeeld een callcenter eindeloos worden. Aan de hand van het nummer dat je belt (vanuit het CRM-systeem) of waardoor je wordt gebeld, kun je allerlei gegevens oproepen op je CRM-systeem, waardoor je je klanten beter te woord kunt staan en sneller kunt helpen. Meer integratie met klantsoftware in deel 2.

Heb ik een nieuwe telefooncentrale nodig als ik overstap op VoIP?

Dat is afhankelijk van de mogelijkheden van je huidige telefooncentrale.. Als die geschikt is voor VoIP, dan kunnen we de telefoonlijn vervangen door een zogenaamde SIP-trunk en anders biedt een mediagateway uitkomst. Je blijft dan gebruikmaken van je telefooncentrale en de daarop ingestelde diensten, terwijl je wel profiteert van de lagere gesprekskosten. Vraag Eilie gerust of dit ook een oplossing voor jullie kan zijn!

Lees ook deze veelgestelde vragen en antwoorden over een nieuwe telefooncentrale

Lees hier de veel gestelde vragen en antwoorden  (+oplossingen) over slechte VoIP verbindingen