Eilie - Zakelijke telefonie en Internet

Maatregelen Coronavirus


In navolging op de maatregelen die de overheid heeft afgekondigd, werkt het overgrote deel van onze medewerkers momenteel thuis, waar zij de beschikking hebben over alle communicatiemiddelen en applicaties die voor het werk van belang zijn.
Onze bereikbaarheid en dienstverlening is dan ook onveranderd! Zowel onze verkoopafdeling, als onze technische support en het NOC-team (dat alle platformen en systemen van de Sollie Groep beheert), zijn volledig operationeel!
De overheid heeft onze sector geschaard onder de “Vitale Processen” en door bovengenoemde maatregelen kunnen wij onze rol in deze, onverminderd blijven vervullen.

Wij realiseren ons als geen ander dat communicatie voor u cruciaal is en als volwaardig telecom- en internetprovider zijn wij u daarom in deze crisistijd, graag van dienst in het faciliteren van bereikbaarheidsoplossingen, zoals bij voorbeeld thuiswerken.
Voor onze eigen organisatie hebben wij maatregelen genomen conform ons continuïteitsplan. Ook voor uw organisatie denken wij graag mee t.a.v. het onderwerp continuïteit en bereikbaarheid.
M.b.v. softphones, vast-mobiel oplossingen, headsets, etc., kunnen wij u in veel gevallen snel van dienst zijn. Momenteel hebben wij voldoende voorraad.

T.a.v. van klantbezoeken op locatie, geldt dat in alle gevallen eerst afstemming zal zijn met de te bezoeken relatie en dat in alle gevallen de instructies van kracht zijn die wij aan onze engineers hebben meegegeven, zoals handen wassen en minimaal 1,5m afstand bewaren.

Ons voltallige team staat voor u klaar!

Met vriendelijke groet,

Directie Sollie.Comm B.V

Eilie en continuïteit

Het is het gesprek bij de koffie-automaat: het Corona virus. Nuchter als we zijn in Nederland doen we het vaak af met een lach en laten ons niet snel van slag brengen. Toch realiseren wij onszelf dat alle vormen van communicatie net nu van cruciaal belang zijn. Daarom vinden wij dat we u in ieder geval op de hoogte moeten brengen van de maatregelen die wij hebben getroffen om die continuïteit in uw dienstverlening zoveel mogelijk te waarborgen.

Voor al onze dienstverlening, of het nu om 1e, 2e of 3e lijns support gaat of om commerciële ondersteuning, geldt dat wij alle medewerkers in staat hebben gesteld om ook vanuit huis te kunnen werken. Daarnaast hebben wij ervoor gezorgd dat onze medewerkers verdeeld werken over onze twee vestigingslocaties zodat ook daarmee een risico is afgedicht.

Laten we hopen met elkaar dat de dreiging snel voorbij is en dat deze maatregelen onnodig blijken te zijn, maar tot die tijd achten wij : “Voorkomen is beter dan genezen”.

ISO 9001 en ISO 27001 certificering

Met gepaste trots kunnen we melden dat we op 11 februari 2020 van Digitrust de fel begeerde ISO 9001 en ISO 27001 certificaten hebben ontvangen. De certificaten zijn uitgegeven voor de gehele Sollie Groep bestaande uit Sollie.Comm, Sollie.Comm Groningen en ViPro Services.

Met het ISO 9001 certificaat voldoet de Sollie Groep aan de wereldwijd erkende norm op het gebied van kwaliteitsmanagement. Kwaliteitsmanagement zorgt er bij de Sollie Groep voor dat onze producten en diensten voldoen aan de behoeften, eisen, wensen en specificaties van onze klanten.

Met het ISO 27001 certificaat voldoet de Sollie Groep aan de wereldwijd erkende norm op het gebied van informatiebeveiliging. Informatiebeveiliging zorgt er bij de Sollie Groep voor dat de beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van informatie maximaal en de informatiebeveiligingsrisico’s minimaal zijn.

Fijne feestdagen

Namens alle collega’s van de Sollie Groep wensen wij u fijne feestdagen!

 

Tijdens de feestdagen hebben wij aangepaste openingstijden:

  • Op 20 december zijn wij vanaf 15.30 gesloten
  • Op 25, 26 en 27 december zijn wij gesloten
  • Op 31 december en 1 januari zijn wij gesloten

 

Voor dringende storingen die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag kunt u uiteraard 24/7 terecht bij onze support.

Wij wensen u een voorspoedig, gezond en succesvol 2020 en hopen u ook in het nieuwe jaar weer snel te spreken.

Eilie Telecom gaat verder onder de paraplu van de Sollie Groep

Door Cick Geers

Dedemsvaart/Groningen, november 2019. Het Groningse Eilie Telecom heeft zich per 1 november 2019 aangesloten bij de Sollie Groep. Ondernemer Iebele Otten van Eilie Telecom: ‘Om de continuïteit van de diensten van Eilie ook in de toekomst te kunnen borgen, heb ik zorgvuldig gezocht naar een partij voor wie de passie voor techniek en innovatie gelijk opgaat met service, klantgerichtheid en ontzorging. Die partij heb ik gevonden in de Sollie Groep met vestigingen in Dedemsvaart en Groningen. De Sollie Groep bestaat uit direct sales organisatie Sollie.Comm en ViPro Services (wholesale telecom- en internetdiensten).

Sollie Groep-directeur en eigenaar Mark Sollie beaamt de overeenkomsten tussen beide bedrijven. ‘Sollie is een energiek en betrokken familiebedrijf. We hebben de afgelopen twee decennia (het bedrijf vierde onlangs het twintigjarig bestaan, red.) hard gewerkt om een serieuze speler in de markt van telecommunicatie en internetdiensten te worden. Met de aansluiting van Eilie Telecom halen we nog meer specifieke kennis op het gebied van mobiele telecommunicatie in huis en kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn. Een mooie aanvulling op ons dienstenpakket’.

Beide ondernemers zijn duidelijk overtuigd van de meerwaarde van de integratie van Eilie Telecom in de Sollie Groep. ‘Ook voor de klanten van Eilie Telecom biedt de aansluiting bij de Sollie Groep veel voordelen’, gaat Mark Sollie verder. ‘Zij kunnen vanaf dit moment profiteren van het uitgebreide productportfolio dat Sollie te bieden heeft. Onze kracht ligt in het feit dat we geloven in onze onafhankelijkheid. Wij focussen op klantgerichte oplossingen voor telecommunicatie en internetdiensten die we als bedrijf zélf kunnen bieden, beheren en supporten. Om die reden hebben wij al in 2004 onze eigen platformen ontwikkeld voor hosting, VoIP en connectiviteit. Daardoor hebben wij maximale grip op kwaliteit, stabiliteit en ontwikkeling van onze diensten. Voor ons een bewezen succesvolle manier waarop we kwaliteit borgen en, met echt een minimum aan afhankelijkheid van derde partijen, ondersteuning bieden aan onze klanten. Met de waardevolle toevoeging van Eilie breiden we onze dienstverlening verder uit op het gebied van mobiele telefonie’.

De integratie van Eilie Telecom in de Sollie Groep is momenteel in volle gang. Klanten zullen daar niets tot nauwelijks iets van merken. Daar waar gewenst of nodig worden zij op korte termijn bezocht door een specialist van de Sollie Groep. ‘Groei staat voor ons namelijk niet gelijk aan afstand of onpersoonlijkheid’, besluit Mark Sollie zijn verhaal. ‘De aandacht voor de klant en lokale aanwezigheid waren, zijn én blijven een groot goed in onze dienstverlening!’.

KTF Kraanverhuur en Transport is dik tevreden!

Geplaatst 17-7-2018

Vandaag mochten we Tjitske Zuidema, eigenaresse van KTF Kraanverhuur en Transport uit Harlingen, interviewen. Ze vertelt enthousiast over haar familiebedrijf, de verhuizing en de installatie van telefonie.

KTF Harlingen Kraanverhuur Transport Eilie Telecom Hosted PBX ISDN

“KTF is gestart in 2007; ons bedrijf verhuurt hijskranen en hoogwerkers en wij verrichten speciaal transport. We zijn een betrokken familiebedrijf, mijn man en onze kinderen werken mee. Onze dochter zit op de administratie en doet ook deels transportwerkzaamheden. Onze andere kinderen dragen ook hun steentje bij. We zijn de afgelopen 11 jaar behoorlijk gegroeid en hebben nu een leuke ploeg van 30 mensen in dienst. Afgelopen februari zijn we met ons bedrijf verhuist naar een grotere locatie in Harlingen.

We hadden telefonie via ISDN en dat liep prima. Na de verhuizing werden we via de eigenaar van dit pand geattendeerd op Eilie Telecom. Hij had goede connecties met Eilie en heeft destijds Eilie aanbevolen. Er lag al een glasvezelkabel en die was destijds ook verzorgd door Eilie en via deze weg hebben we besloten om bij Eilie telefonie aan te schaffen.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Eilie Telecom hiervoor nog niet kende en we ook geen andere aanbieders hebben overwogen. Het eerste contact met Eilie Telecom was meteen heel prettig. We hadden het meeste contact met André Post en dat was heel fijn. Als er iets was dan reageerde hij altijd snel en vlot, korte lijnen en laagdrempelig.

De implementatie en uitvoering van Hosted PBX ging prima, zonder problemen. Ik ben dan ook zeer tevreden over de samenwerking met het Eilie team. We hebben tot op heden geen dingen meegemaakt waarvan we zeggen ‘Nou dat had wel wat beter gekund’. Als we iets hebben, dan contacten we Eilie en hebben we heel snel de juiste persoon en als er al iets is, dan wordt het heel snel opgelost.

Ik ben dik tevreden en als ik Eilie zou mogen beoordelen met een cijfer, dan geef ik ze een dikke 9!”

Tjitske, bedankt voor het leuke interview en je mooie complimenten, daar doen we het voor!

Vriendelijke groet, Eilie Team

Loes is minder tijd kwijt aan mobiele telefonie

Deze maand een interview met een van onze nieuwe klanten: Loes Timmermans, office manager bij Jansen Huybregts uit Eindhoven. Zij vertelt ons waarom zij ons heeft beoordeeld met een dikke 8!

 

Jansen Huybregts is actief in onderhoud en renovatie van vastgoed. Vanuit 14 vestigingen in het land zijn dagelijks zo’n 270 medewerkers actief om ruim 90.000 opdrachten per jaar uit te voeren. De onderhoud- en renovatie medewerkers van Jan Huybregts zijn werkzaam door heel het land. Goede telefonische bereikbaarheid met een goede landelijke dekking is dan ook cruciaal.

“De grote providers vertellen je om vooral niet over te stappen. We zagen er dan ook gigantisch tegenop om de mobiele nummers van al onze medewerkers te porteren, maar we zijn blij dat we die stap genomen hebben. Het bleek voor ons een gouden greep te zijn.

Tijdens onze oriëntatie naar een nieuwe mobiele telefonie abonnement voor al onze medewerkers hebben we bij een drietal grote partijen een offerte aanvraag gedaan en de voorstellen met elkaar vergeleken. Onze keuze voor Eilie was op basis van prijs en het goede gevoel wat we hadden bij de gesprekken met Iebele Otten, directeur van Eilie. In de begeleiding en uitvoering hadden we het meest contact met Bettina Lamain. De implementatie en begeleiding van het overzetten van de mobiele abonnementen zijn we uiterst tevreden over.

We zijn dan ook zeer tevreden over Eilie’s producten en haar persoonlijke en proactieve dienstverlening. Ik ben nu minder tijd aan kwijt aan het beheer van de mobiele telefonie, dus dat is voor mij al helemaal top en kan ik me richten op andere werkzaamheden. Ik ben super tevreden en geef Eilie dan ook een dikke 8! En of ik Eilie zou aanbevelen bij onze zakelijke relaties? Jazeker!”

Kijk hier voor onze overige referenties

Apple gaat de accu van tragere iPhones met korting vervangen

Maakt u gebruik van een iPhone 6 of 7? Dan kan deze informatie voor u belangrijk zijn. Batterijvervanging kost normaal € 89,- maar Apple biedt dit tot en met december 2018 aan voor € 29,-. De modellen die in aanmerking komen voor de goedkopere batterijvervanging zijn de onderstaande toestellen en software-updates:

  • iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus en iPhone SE met iOS 10.2.1 of nieuwer,
  • iPhone 7 en iPhone 7 Plus met iOS 11.2 of nieuwer.

Wanneer is uw iPhone-batterij aan vervanging toe?

U kunt op twee manieren de iPhone-batterij controleren. Ga naar Instellingen > Batterij en kijk of hier een melding te zien is bovenaan het scherm. Is de batterij aan vervanging toe, dan zal iOS hier melding van maken (zie afbeelding hieronder).

Diagnostische test

Apple zal uw iPhone aan een diagnostische test onderwerpen, al is de uitslag hiervan niet doorslaggevend. Of uw iPhone nu wel of niet goed uit de test komt, u hebt in beide gevallen de mogelijkheid om de batterij tegen gereduceerd tarief te vervangen. De lagere prijs geldt eenmalig per iPhone, dus u kunt niet meermaals de batterij van dezelfde iPhone laten vervangen voor € 29,-. Bij de tweede, derde keer en verder betaalt u de normale prijs van € 89,-.

Het is helaas (nog) niet mogelijk om de diagnostische test van Apple zelf thuis uit te voeren, om te checken of de batterij aan vervanging toe is. Wel zijn er andere tests waarmee u kunt kijken wat de gezondheid van uw iPhone-batterij is. Bij opsturen komen de gebruikelijke verzendkosten van € 12,10 te vervallen.

Voorwaarden

Wanneer u zich meldt bij de Apple Store, zijn dit de voorwaarden van Apple;

  • U kunt de batterij laten vervangen voor € 29,- i.p.v. € 89,- in een Apple Store.
  • Afspraak maken voor vervanging ivm voorraad, belt u naar 0800-0200570, optie 2.
  • Is alleen geldig voor de modellen die in aanmerking komen voor de batterij vervanging actie.
  • Het moet een batterij probleem zijn, met een slechte performance. Check via Battery Life APP of Coconut Battery APP, deze is te downloaden via de APP store.