Eilie - Zakelijke telefonie en Internet

Eindelijk… dataroaming is afgeschaft, lees hier uw voordelen!

Iedereen weet het nog wel: zodra we de grens overgingen en verbinding maakten met een buitenlandse provider dan werden er andere tarieven in rekening gebracht voor het gebruik van mobiel internet, bellen en sms. Per 15 juni 2017 zijn deze roamingkosten eindelijk afgeschaft! Eilie stelt zelfs helemaal geen maximum aan het aantal gigabytes dat mag worden verbruikt vanuit de nationale bundel zoals T-Mobile en Tele2 wel hebben. Zij hebben een Fair Use Policy wat inhoudt dat bij T-Mobile het limiet in het buitenland 10GB is en bij Tele2 is dat 6GB. Ook berekenen we bij Eilie geen extra kosten als je in een periode van vier maanden meer data verbruikt in het buitenland dan in Nederland. Handig toch? Daarnaast is het wel handig om te weten dat het afschaffen van de roamingkosten alleen geldt binnen landen die lid zijn van de Europese Unie. Kijk hier voor de complete lijst van landen: https://www.eilie.nl/eilie-roaming-eu-landen/.

Standaard datalimiet blijft wel geldig!

Overigens is het goed om te weten dat bellen vanuit Nederland naar het buitenland/EU buiten de bundel valt. Tenzij u een abonnement heeft afgesloten waar dit in opgenomen is. Vanaf de Eilie 2Move Bundel XL EU (1GB) kunt u bij Eilie ook gratis bellen van Nederland naar de EU.

Let op: ondanks de nieuwe regelgeving zal iedereen nog wel te maken krijgen met de € 50,00 datalimiet. Wanneer u een SMS ontvangt met de melding dat u geblokkeerd bent kunt u op twee manieren uw datablokkade opheffen. U kunt JA sms’en naar 1330. De blokkade wordt dan tijdelijk opgeheven. U kunt DATA LIMIET UIT sms’en naar 1330. De blokkade wordt dan definitief verwijderd. U ontvangt dan geen waarschuwingen meer, installeer daarom altijd een datateller op uw smartphone of tablet om zicht te houden op uw datagebruik en dus de kosten voor het geval u buiten uw bundel gaat.

Tenslotte: om te kunnen internetten dient de APN goed ingesteld te zijn. Deze moet staan op; portalmmm.nl. Controleer dit als u geen 3G/4G in het display ziet verschijnen.

Mobiel-internetten-APN-portalmmm

TIPS om mobiel datagebruik te beperken

  • Probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van wifi. Soms moet u betalen voor internettoegang voor een bepaalde periode: een aantal minuten, een uur of een dag. Het voorkomt in ieder geval onverwachte kosten achteraf.
  • Zet de functie dataroaming alleen aan als u wilt internetten en zet hem daarna weer uit. Kijk bij instellingen in de telefoon. Bij de meeste telefoons staat dit standaard uit. Kijk anders in de handleiding van uw telefoon hoe u deze functie uitzet.
  • Wees voorzichtig met het bekijken en versturen van video’s. Ook met downloaden van muziek en het luisteren naar streaming-muziek (via bijvoorbeeld een internetradiostation) verbruikt u erg veel data, net als bij het downloaden en versturen van foto’s in hoge kwaliteit.
  • Bezoek zo veel mogelijk mobiele websites. Dat is vaak hetzelfde adres, maar dan met m. of mob. ervoor. Voor het laden van deze sites gebruikt u veel minder data. Op uw telefoon kunt u instellen dat automatisch de mobiele variant van een website wordt geladen.
  • Zet automatisch updaten/synchroniseren van diensten als Facebook, Twitter en e-mail uit. Stel uw e-mail zo in dat berichten, of in ieder geval grote bestanden, niet automatisch worden opgehaald.

Mobiel-datageberuik-besparen-handige-tips

Zoveel data verbruikt een dienst gemiddeld via uw mobiele telefoon, tablet op laptop:

ActiviteitVerbruik
E-mail bekijken of versturen (zonder bijlage)0,05 MB
E-mail bekijken of versturen (met bijlage)0,5 - 2 MB
Foto downloaden of uploaden3 MB
Gewone website bezoeken0,5 MB
Mobiele website bezoeken0,1 MB
Eén uur surfen op internet40 MB
Eén uur internetbellen (bijv. Skype)60 MB
Tweet versturen via Twitter0,04 MB
Bericht plaatsen op Facebook0,5 MB
Foto bekijken op Facebook0,4 MB
Whatsapp bericht ontvangen of versturen0,01 MB
Muziek luisteren via Spotify (nummer van 4 min.)5 MB
Eén uur muziek streamen via radiozender28 MB
Gewone video op YouTube bekijken2,5 MB p/min.
HD video op YouTube bekijken5,5 MB p/min.

Eilie volop in beweging!

De ontwikkelingen binnen digitale communicatie gaan snel. Niet alleen op het gebied van telefonie, maar ook realtime oplossingen voor contact en aftersales spelen een steeds relevantere rol voor bedrijven en overheidsinstellingen. De doelgroep verwacht de meest optimale digitale communicatiemix. De experts van Eilie volgen nauwlettend de digitale trends en vertalen deze naar nieuwe diensten voor haar klanten.

Eilie: flexibel team van digitale communicatie experts

“De afgelopen twee jaar hebben we binnen Eilie een flinke koerswijziging ingezet. Van een traditioneel telecombedrijf zijn we doorgegroeid naar een flexibel team van digitale communicatie experts”, geeft Iebele Otten, directeur van Eilie aan. “Doordat we onze focus deels hebben verlegd kunnen we bedrijven en overheidsinstellingen een veel breder palet aan innovatieve digitale oplossingen presenteren. We zien nu dat steeds meer bedrijven en instellingen kennis maken met onze innovatiekracht. We gaan daarin overigens heel ver, als de klant een oplossing vraagt die niet beschikbaar is dan gaan we op onderzoek uit. In deze nieuwsbrief kunt u bijvoorbeeld lezen welke unieke digitale telefonie-oplossing we op deze manier hebben gerealiseerd binnen Lextone Legal Services.”

Trend: non-verbale online communicatie

“De eindklant staat bij ons altijd centraal, deze eindklant is veeleisend en best wel verwend door de digitale communicatietools die ze gebruiken op social media. Zij verwachten dat bedrijven en instellingen dezelfde tools en service bieden binnen hun digitale communicatie. We zien heel duidelijk dat non-verbale online communicatie steeds belangrijker wordt. Klanten willen zien en ervaren wie de webshop runt, burgers willen direct én zichtbaar digitaal contact hebben met lokale overheidsinstellingen. Deze trend vormde voor ons de basis om WeSeeDo ontwikkelen. Door verbaal en non-verbaal met de klant in contact te komen onderscheiden bedrijven en instellingen zich. Zo wordt er nog meer value en rendement uit klantcommunicatie gegenereerd. De gemeente Groningen heeft vorig jaar bijvoorbeeld al kennisgemaakt met WeSeeDo. Heeft u ook interesse? Of wilt u eens sparren met één van onze digitale communicatie experts? Neem gerust contact met ons op!

Nu al zonder roamingkosten bellen bij Eilie!

Half juni staat ons een belangrijke verandering te wachten: dan worden de roamingkosten binnen de Europese lidstaten eindelijk afgeschaft. Bellen, sms’en en mobiel internetten worden dan aanzienlijk goedkoper als u Nederland tijdelijk verlaat. Uiteraard speelt Eilie hier nu al op in. 

Goed nieuws! Vanaf 15 juni 2017 kunt  u zonder extra kosten bellen, sms’en en mobiel internetten in een andere EU-lidstaat. De extra kosten voor bellen en mobiel internet in een ander EU-land waren volgens de Europese Commissie en het Europees Parlement veel te hoog. Jaarlijks betalen burgers miljarden aan telefoonkosten in andere EU-landen.

Eilie is er nu al klaar voor!

Eilie heeft hierop vooruitlopend de abonnementen per 1 februari 2017 al aangepast. Bij Eilie kunt u nu al bellen en internetten in de EU en bellen van Nederland naar EU-lidstaten zonder extra kosten. Gebruik in de EU en bellen van Nederland naar de EU wordt afgerekend vanuit de nationale bundel en er is geen beperking in de vorm van een limiet van 60 kalenderdagen. Met onze nieuwe Eilie 2Move 4G abonnementen biedt Eilie u flexibiliteit, eenvoud, gemak en helderheid. Onbeperkt bellen en internetten? Kies dan voor Eilie 2Move Bundel XXL EU (3GB). Neem contact met ons op!

Eilie introduceert zakelijk bellen via Google Chrome

Recent hebben we bellen via Google Chrome geïntroduceerd. Met deze oplossing kunt u uw zakelijke telefonie flexibel organiseren via de webbrowser op de laptop of computer. Met deze unieke oplossing heeft u geen vaste telefoon meer nodig; een device, internet en een headset volstaan. U kunt uw reguliere telefoonnummers blijven gebruiken, ook als er vanuit het buitenland gebeld wordt.

“Wil je als bedrijf succesvol zijn dan moet je ook per telefoon uitstekend bereikbaar zijn, klanten mogen dit verwachten. Met onze telefonie-oplossing via de webbrowser Google Chrome wordt de bereikbaarheid vergroot. Maar dat niet alleen: men gaat ook flexibeler werken, een laptop functioneert als compleet kantoor. Inmiddels hebben we de eerste klanten reeds voorzien van deze oplossing”, geeft Iebele Otten van Eilie aan.

bellen-via-webbrowser-Google-Chrome

Digitale telefooncentrale met PBX functionaliteiten

Lextone Legal Services uit Naarden is een van de bedrijven die al gebruik maakt van browserbellen van Eilie. Directeur Martijn van Gastel: “Intern is onze gehele bedrijfsvoering op Google ingericht, alleen bellen via Chrome ontbrak nog. Met deze oplossing levert Eilie ons als het ware een digitale telefooncentrale die werkt via de webbrowser Chrome. Daarnaast kunnen we ook gebruikmaken van PBX functionaliteiten als voicemail, groepen en doorverbinden. Ook behouden we onze huidige telefoonnummers en dat is fijn. Doordat onze telefonie nu via de webbrowser verloopt zijn we met onze Chromebooks nog beter bereikbaar. Wij zijn blij met deze flexibele oplossing!”

Wilt u ook zakelijk bellen via Google Chrome? Neem nu contact met ons op!

Retourneren of conversie? Online videochat maakt het verschil voor webshops.

De cijfers rondom het retourneren van online aankopen liegen er niet om. Bij Zalando bijvoorbeeld wordt zo’n 50% van alle online aankopen weer teruggestuurd. De webshop van Zalando is daarbij zeker niet uniek. Ook webwinkels als H&M en Bol.com kampen met dergelijke hoge percentages retourzendingen. Verdiep je je verder dan kun je concluderen dat vrijwel iedere webshop heel veel last heeft van retourzendingen. Het kost tijd (en dus geld) voor webwinkels om retourzendingen efficiënt af te handelen. In sommige gevallen komt het voortbestaan van een webshop zelfs in het gevaar. Naast een te mooie online weergave van producten is er nog meer opvallends  aan de hand: de beperkte contactfunctionaliteit binnen online salesfunnels. Online videochat bijvoorbeeld helpt om het aantal retourzendingen te verlagen en de conversie voor webshops te verhogen. Persoonlijke webcare helpt, óók na een online aankoop, lees maar verder.

Rooskleurige informatie stuwt retourzendingen webshops
Een online aankoop wordt veelal gedaan op basis van een of meerdere glossy productfoto’s en beknopte productinformatie. Soms kunnen klanten zich nog verdiepen in reviews, maar pas op: te positieve reviews kunnen de retourzendingen van uw webshop juist weer verhogen. Toch besluit een consument op basis van deze beperkte of te rooskleurige informatie een online aankoop te doen. In de praktijk valt die aankoop dan heel vaak tegen, kijk maar naar het hoge aantal retourzendingen voor webwinkels. De té mooie online weergave van een product, of het té beperkt verstrekken van relevante productinformatie kost u als eigenaar van een webwinkel heel veel omzet. Maar er is meer aan de hand. Kan een bezoeker op uw webshop tijdens het aankoopproces contact met u opnemen? En met contact opnemen bedoel ik dan ook écht contact opnemen, direct middels online videochat. U en uw klant zien elkaar, u helpt uw klant gericht en u kunt uw klant-in-wording misschien wel het gewenste product tonen. Hoe voelt dat?

Persoonlijk online contact als usp voor webshops
Recent nog berichtte het CBS dat 4 op de 10 e-shoppers problemen heeft tijdens het doen van een online aankoop. Persoonlijk contact tijdens het online aankoopproces wordt enorm gewaardeerd, zie het als een usp: het geeft uw klanten vertrouwen, verhoogt je conversie en verlaagt retourzendingen. Dat s wat u wilt als eigenaar van een webwinkel. Natuurlijk kan het dan nog soms voorkomen dat een klant een aanvullende vraag heeft na een online aankoop. Zo heeft hij bijvoorbeeld nog een vraag over een instelling van zijn mobiele telefoon of weet zij niet of die nieuwe pan ook in de vaatwasser kan. Belangrijk is dan dat uw klant weet dat hij/zij deze vragen persoonlijk bij u op de webshop kan stellen en dus snel een juist antwoord krijgt. Zo kunt u bijvoorbeeld met een eenvoudige toelichting wellicht zijn of haar probleem of twijfels verhelpen en een retourzending voorkomen. U weet ook heel goed dat een retourzending ook wordt gedaan als een antwoord te lang op zich laat wachten. Het is dus van groot belang om als webshop ook ná aankoop van een product goed zichtbaar te zijn voor uw klant. Webcare met behulp van online videochat geeft uw webshop vertrouwen en autoriteit. Vervolgaankopen zijn de beloning van uw goede online service.

Videochat als servicekanaal inzetten?
WeSeeDo is de online videochat die past binnen iedere webshop. Live advies geven? Videochat als servicekanaal inzetten? Bezoek https://www.weseedo.nl/ of klik hier rechts – tijdens kantooruren – op de WeSeeDo-button. Wij komen graag zichtbaar met u in contact!

Iebele Otten,
Eigenaar Eilie / Founder WeSeeDo

WeSeeDo lanceert WordPress plugin voor realtime video contact

Vandaag heeft het Nederlandse WeSeeDo een plugin gelanceerd die realtime video contact mogelijk maakt voor WordPress websites. WordPress is met 20 miljoen websites wereldwijd het meest gebruikte content management systeem. Bedrijven, organisaties en overheden die werken met WordPress activeren met deze plugin binnen enkele stappen realtime video op hun website. WeSeeDo maakt als eerste WordPress-plugin eenvoudig non-verbale communicatie mogelijk via een website. Door live in contact te komen met de doelgroep is de conversie naar contact of een offerte-aanvraag snel te verhogen. WeSeeDo werkt op basis van de revolutionaire WebRTC techniek: alle communicatie verloopt via de webbrowser, 100% veilig en gebruikers hoeven geen software meer te downloaden. WeSeeDo activeren op een WordPress website gaat eenvoudig, zonder aanvullend PHP-programmeerwerk. WeSeeDo draait al op tal van websites. Recent heeft ook de gemeente Groningen WeSeeDo opgenomen binnen de online communicatiemix. De plugin is hier te activeren: https://wordpress.org/plugins/weseedo/.

WebRTC WordPress plugin realtime video contact

Kraakheldere videokwaliteit voor WordPress websites

“Realtime video contact op internet neemt een vogelvlucht”, geeft Iebele Otten, founder van WeSeeDo, aan. “Mensen verwachten een steeds snellere, maar ook persoonlijkere service op websites en webshops. Naast snelheid en het persoonlijke aspect zijn kwaliteit en eenvoud belangrijk. Mensen willen kraakheldere videokwaliteit en geen applicaties meer downloaden en upgraden. WeSeeDo voldoet aan al deze voorwaarden. Met een klik start een prospect of klant een videogesprek. Als ondernemer kun je de klant zichtbaar én live helpen bij de aankoop van een product. Anderzijds kunnen adviseurs, webcare-teams en overheden veel efficiënter werken met WeSeeDo. Met de lancering van de WeSeeDo plugin kunnen nu ook WordPress websites snel inspelen op én profiteren van de realtime video communicatietrend!”

WebRTC – game changer binnen digitale communicatie

WebRTC (Web Real-Time Communicatie) is wereldwijd dé trend binnen digitale communicatie. Het wordt momenteel beschouwd als een heuse game changer voor digitale communicatie. Ook in Nederland valt de term steeds vaker. Alleen in Amerika werd in 2015 al voor 1 miljard dollar geïnvesteerd in WebRTC. Heeft u nog nooit van WebRTC gehoord? Of deels? Iebele Otten, eigenaar van Eilie – Digital Marketing Communication uit Groningen legt in dit artikel uit wat WebRTC precies is en wat u er als bedrijf mee kan doen.

Lees verder ›

Eilie introduceert VoIP Analytics: telefoon leads realtime meten binnen Google Analytics

Taart voor Milou Bakker, eigenaresse van Fem Weddingshop in Leek! Fem Weddingshop maakt als eerste bedrijf gebruik van VoIP Analytics, een nieuwe dienst van Eilie. VoIP Analytics meet online telefoon leads realtime binnen Google Analytics. Door het toevoegen van telefoon leads krijgen ondernemers, webredacties, online marketeers en e-business managers nog beter grip op hun online marketing inspanningen. Denkt u bijvoorbeeld maar eens aan het opnemen van een specifiek telefoonnummer binnen een Google Adwords campagne… Inmiddels worden bij Fem Weddingshop de eerste telefoon leads al gemeten in Google Analytics. Lees verder!

Lees verder ›