Eilie - Zakelijke telefonie en Internet

KTF Kraanverhuur en Transport is dik tevreden!

Geplaatst 17-7-2018

Vandaag mochten we Tjitske Zuidema, eigenaresse van KTF Kraanverhuur en Transport uit Harlingen, interviewen. Ze vertelt enthousiast over haar familiebedrijf, de verhuizing en de installatie van telefonie.

“KTF is gestart in 2007; ons bedrijf verhuurt hijskranen en hoogwerkers en wij verrichten speciaal transport. We zijn een betrokken familiebedrijf, mijn man en onze kinderen werken mee. Onze dochter zit op de administratie en doet ook deels transportwerkzaamheden. Onze andere kinderen dragen ook hun steentje bij. We zijn de afgelopen 11 jaar behoorlijk gegroeid en hebben nu een leuke ploeg van 30 mensen in dienst. Afgelopen februari zijn we met ons bedrijf verhuist naar een grotere locatie in Harlingen.

We hadden telefonie via ISDN en dat liep prima. Na de verhuizing werden we via de eigenaar van dit pand geattendeerd op Eilie Telecom. Hij had goede connecties met Eilie en heeft destijds Eilie aanbevolen. Er lag al een glasvezelkabel en die was destijds ook verzorgd door Eilie en via deze weg hebben we besloten om bij Eilie telefonie aan te schaffen.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Eilie Telecom hiervoor nog niet kende en we ook geen andere aanbieders hebben overwogen. Het eerste contact met Eilie Telecom was meteen heel prettig. We hadden het meeste contact met André Post en dat was heel fijn. Als er iets was dan reageerde hij altijd snel en vlot, korte lijnen en laagdrempelig.

De implementatie en uitvoering van Hosted PBX ging prima, zonder problemen. Ik ben dan ook zeer tevreden over de samenwerking met het Eilie team. We hebben tot op heden geen dingen meegemaakt waarvan we zeggen ‘Nou dat had wel wat beter gekund’. Als we iets hebben, dan contacten we Eilie en hebben we heel snel de juiste persoon en als er al iets is, dan wordt het heel snel opgelost.

Ik ben dik tevreden en als ik Eilie zou mogen beoordelen met een cijfer, dan geef ik ze een dikke 9!”

Tjitske, bedankt voor het leuke interview en je mooie complimenten, daar doen we het voor!

Vriendelijke groet, Eilie Team

Loes is minder tijd kwijt aan mobiele telefonie

Deze maand een interview met een van onze nieuwe klanten: Loes Timmermans, office manager bij Jansen Huybregts uit Eindhoven. Zij vertelt ons waarom zij ons heeft beoordeeld met een dikke 8!

 

Jansen Huybregts is actief in onderhoud en renovatie van vastgoed. Vanuit 14 vestigingen in het land zijn dagelijks zo’n 270 medewerkers actief om ruim 90.000 opdrachten per jaar uit te voeren. De onderhoud- en renovatie medewerkers van Jan Huybregts zijn werkzaam door heel het land. Goede telefonische bereikbaarheid met een goede landelijke dekking is dan ook cruciaal.

“De grote providers vertellen je om vooral niet over te stappen. We zagen er dan ook gigantisch tegenop om de mobiele nummers van al onze medewerkers te porteren, maar we zijn blij dat we die stap genomen hebben. Het bleek voor ons een gouden greep te zijn.

Tijdens onze oriëntatie naar een nieuwe mobiele telefonie abonnement voor al onze medewerkers hebben we bij een drietal grote partijen een offerte aanvraag gedaan en de voorstellen met elkaar vergeleken. Onze keuze voor Eilie was op basis van prijs en het goede gevoel wat we hadden bij de gesprekken met Iebele Otten, directeur van Eilie. In de begeleiding en uitvoering hadden we het meest contact met Bettina Lamain. De implementatie en begeleiding van het overzetten van de mobiele abonnementen zijn we uiterst tevreden over.

We zijn dan ook zeer tevreden over Eilie’s producten en haar persoonlijke en proactieve dienstverlening. Ik ben nu minder tijd aan kwijt aan het beheer van de mobiele telefonie, dus dat is voor mij al helemaal top en kan ik me richten op andere werkzaamheden. Ik ben super tevreden en geef Eilie dan ook een dikke 8! En of ik Eilie zou aanbevelen bij onze zakelijke relaties? Jazeker!”

Kijk hier voor onze overige referenties

Apple gaat de accu van tragere iPhones met korting vervangen

Maakt u gebruik van een iPhone 6 of 7? Dan kan deze informatie voor u belangrijk zijn. Batterijvervanging kost normaal € 89,- maar Apple biedt dit tot en met december 2018 aan voor € 29,-. De modellen die in aanmerking komen voor de goedkopere batterijvervanging zijn de onderstaande toestellen en software-updates:

  • iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus en iPhone SE met iOS 10.2.1 of nieuwer,
  • iPhone 7 en iPhone 7 Plus met iOS 11.2 of nieuwer.

Wanneer is uw iPhone-batterij aan vervanging toe?

U kunt op twee manieren de iPhone-batterij controleren. Ga naar Instellingen > Batterij en kijk of hier een melding te zien is bovenaan het scherm. Is de batterij aan vervanging toe, dan zal iOS hier melding van maken (zie afbeelding hieronder).

Diagnostische test

Apple zal uw iPhone aan een diagnostische test onderwerpen, al is de uitslag hiervan niet doorslaggevend. Of uw iPhone nu wel of niet goed uit de test komt, u hebt in beide gevallen de mogelijkheid om de batterij tegen gereduceerd tarief te vervangen. De lagere prijs geldt eenmalig per iPhone, dus u kunt niet meermaals de batterij van dezelfde iPhone laten vervangen voor € 29,-. Bij de tweede, derde keer en verder betaalt u de normale prijs van € 89,-.

Het is helaas (nog) niet mogelijk om de diagnostische test van Apple zelf thuis uit te voeren, om te checken of de batterij aan vervanging toe is. Wel zijn er andere tests waarmee u kunt kijken wat de gezondheid van uw iPhone-batterij is. Bij opsturen komen de gebruikelijke verzendkosten van € 12,10 te vervallen.

Voorwaarden

Wanneer u zich meldt bij de Apple Store, zijn dit de voorwaarden van Apple;

  • U kunt de batterij laten vervangen voor € 29,- i.p.v. € 89,- in een Apple Store.
  • Afspraak maken voor vervanging ivm voorraad, belt u naar 0800-0200570, optie 2.
  • Is alleen geldig voor de modellen die in aanmerking komen voor de batterij vervanging actie.
  • Het moet een batterij probleem zijn, met een slechte performance. Check via Battery Life APP of Coconut Battery APP, deze is te downloaden via de APP store.

Let op: ISDN gaat verdwijnen

KPN gaat per 1 september 2019 stoppen met ISDN. Het ISDN netwerk is verouderd. Het uitfaseren van ISDN heeft consequenties voor bedrijven die er nog gebruik van maken. Het is dan ook belangrijk om tijdig actie te ondernemen en over te stappen op VolP telefonie. VolP biedt veel extra mogelijkheden, zoals integratie op mobiel, automatische beantwoording van gesprekken en voicemailberichten die naar uw mailbox worden gestuurd. VOIP is flexibeler en goedkoper dan ISDN.

Heeft u nog een telefooncentrale op ISDN of een verouderde telefooncentrale? U kunt al voor € 5,- per maand voordeliger bellen. Ook kunt u een vast nummer op uw mobiel hebben. En uiteraard blijven wij voicemail, belgroepen en open/gesloten tijden voor u regelen. Wilt u meer weten? Wilt u de overgang van ISDN naar VoIP goed en tijdig geregeld hebben? Bel ons op 050-3672901 of mail ons via info@eilie.nl en krijg gratis advies op maat.

 

 

Eindelijk… dataroaming is afgeschaft, lees hier uw voordelen!

Iedereen weet het nog wel: zodra we de grens overgingen en verbinding maakten met een buitenlandse provider dan werden er andere tarieven in rekening gebracht voor het gebruik van mobiel internet, bellen en sms. Per 15 juni 2017 zijn deze roamingkosten eindelijk afgeschaft! Eilie stelt zelfs helemaal geen maximum aan het aantal gigabytes dat mag worden verbruikt vanuit de nationale bundel zoals T-Mobile en Tele2 wel hebben. Zij hebben een Fair Use Policy wat inhoudt dat bij T-Mobile het limiet in het buitenland 10GB is en bij Tele2 is dat 6GB. Ook berekenen we bij Eilie geen extra kosten als je in een periode van vier maanden meer data verbruikt in het buitenland dan in Nederland. Handig toch? Daarnaast is het wel handig om te weten dat het afschaffen van de roamingkosten alleen geldt binnen landen die lid zijn van de Europese Unie. Kijk hier voor de complete lijst van landen: https://www.eilie.nl/eilie-roaming-eu-landen/.

Standaard datalimiet blijft wel geldig!

Overigens is het goed om te weten dat bellen vanuit Nederland naar het buitenland/EU buiten de bundel valt. Tenzij u een abonnement heeft afgesloten waar dit in opgenomen is. Vanaf de Eilie 2Move Bundel XL EU (1GB) kunt u bij Eilie ook gratis bellen van Nederland naar de EU.

Let op: ondanks de nieuwe regelgeving zal iedereen nog wel te maken krijgen met de € 50,00 datalimiet. Wanneer u een SMS ontvangt met de melding dat u geblokkeerd bent kunt u op twee manieren uw datablokkade opheffen. U kunt JA sms’en naar 1330. De blokkade wordt dan tijdelijk opgeheven. U kunt DATA LIMIET UIT sms’en naar 1330. De blokkade wordt dan definitief verwijderd. U ontvangt dan geen waarschuwingen meer, installeer daarom altijd een datateller op uw smartphone of tablet om zicht te houden op uw datagebruik en dus de kosten voor het geval u buiten uw bundel gaat.

Tenslotte: om te kunnen internetten dient de APN goed ingesteld te zijn. Deze moet staan op; portalmmm.nl. Controleer dit als u geen 3G/4G in het display ziet verschijnen.

Mobiel-internetten-APN-portalmmm

TIPS om mobiel datagebruik te beperken

  • Probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van wifi. Soms moet u betalen voor internettoegang voor een bepaalde periode: een aantal minuten, een uur of een dag. Het voorkomt in ieder geval onverwachte kosten achteraf.
  • Zet de functie dataroaming alleen aan als u wilt internetten en zet hem daarna weer uit. Kijk bij instellingen in de telefoon. Bij de meeste telefoons staat dit standaard uit. Kijk anders in de handleiding van uw telefoon hoe u deze functie uitzet.
  • Wees voorzichtig met het bekijken en versturen van video’s. Ook met downloaden van muziek en het luisteren naar streaming-muziek (via bijvoorbeeld een internetradiostation) verbruikt u erg veel data, net als bij het downloaden en versturen van foto’s in hoge kwaliteit.
  • Bezoek zo veel mogelijk mobiele websites. Dat is vaak hetzelfde adres, maar dan met m. of mob. ervoor. Voor het laden van deze sites gebruikt u veel minder data. Op uw telefoon kunt u instellen dat automatisch de mobiele variant van een website wordt geladen.
  • Zet automatisch updaten/synchroniseren van diensten als Facebook, Twitter en e-mail uit. Stel uw e-mail zo in dat berichten, of in ieder geval grote bestanden, niet automatisch worden opgehaald.

Mobiel-datageberuik-besparen-handige-tips

Zoveel data verbruikt een dienst gemiddeld via uw mobiele telefoon, tablet op laptop:

ActiviteitVerbruik
E-mail bekijken of versturen (zonder bijlage)0,05 MB
E-mail bekijken of versturen (met bijlage)0,5 - 2 MB
Foto downloaden of uploaden3 MB
Gewone website bezoeken0,5 MB
Mobiele website bezoeken0,1 MB
Eén uur surfen op internet40 MB
Eén uur internetbellen (bijv. Skype)60 MB
Tweet versturen via Twitter0,04 MB
Bericht plaatsen op Facebook0,5 MB
Foto bekijken op Facebook0,4 MB
Whatsapp bericht ontvangen of versturen0,01 MB
Muziek luisteren via Spotify (nummer van 4 min.)5 MB
Eén uur muziek streamen via radiozender28 MB
Gewone video op YouTube bekijken2,5 MB p/min.
HD video op YouTube bekijken5,5 MB p/min.

Eilie volop in beweging!

De ontwikkelingen binnen digitale communicatie gaan snel. Niet alleen op het gebied van telefonie, maar ook realtime oplossingen voor contact en aftersales spelen een steeds relevantere rol voor bedrijven en overheidsinstellingen. De doelgroep verwacht de meest optimale digitale communicatiemix. De experts van Eilie volgen nauwlettend de digitale trends en vertalen deze naar nieuwe diensten voor haar klanten.

Eilie: flexibel team van digitale communicatie experts

“De afgelopen twee jaar hebben we binnen Eilie een flinke koerswijziging ingezet. Van een traditioneel telecombedrijf zijn we doorgegroeid naar een flexibel team van digitale communicatie experts”, geeft Iebele Otten, directeur van Eilie aan. “Doordat we onze focus deels hebben verlegd kunnen we bedrijven en overheidsinstellingen een veel breder palet aan innovatieve digitale oplossingen presenteren. We zien nu dat steeds meer bedrijven en instellingen kennis maken met onze innovatiekracht. We gaan daarin overigens heel ver, als de klant een oplossing vraagt die niet beschikbaar is dan gaan we op onderzoek uit. In deze nieuwsbrief kunt u bijvoorbeeld lezen welke unieke digitale telefonie-oplossing we op deze manier hebben gerealiseerd binnen Lextone Legal Services.”

Trend: non-verbale online communicatie

“De eindklant staat bij ons altijd centraal, deze eindklant is veeleisend en best wel verwend door de digitale communicatietools die ze gebruiken op social media. Zij verwachten dat bedrijven en instellingen dezelfde tools en service bieden binnen hun digitale communicatie. We zien heel duidelijk dat non-verbale online communicatie steeds belangrijker wordt. Klanten willen zien en ervaren wie de webshop runt, burgers willen direct én zichtbaar digitaal contact hebben met lokale overheidsinstellingen. Deze trend vormde voor ons de basis om WeSeeDo ontwikkelen. Door verbaal en non-verbaal met de klant in contact te komen onderscheiden bedrijven en instellingen zich. Zo wordt er nog meer value en rendement uit klantcommunicatie gegenereerd. De gemeente Groningen heeft vorig jaar bijvoorbeeld al kennisgemaakt met WeSeeDo. Heeft u ook interesse? Of wilt u eens sparren met één van onze digitale communicatie experts? Neem gerust contact met ons op!

Nu al zonder roamingkosten bellen bij Eilie!

Half juni staat ons een belangrijke verandering te wachten: dan worden de roamingkosten binnen de Europese lidstaten eindelijk afgeschaft. Bellen, sms’en en mobiel internetten worden dan aanzienlijk goedkoper als u Nederland tijdelijk verlaat. Uiteraard speelt Eilie hier nu al op in. 

Goed nieuws! Vanaf 15 juni 2017 kunt  u zonder extra kosten bellen, sms’en en mobiel internetten in een andere EU-lidstaat. De extra kosten voor bellen en mobiel internet in een ander EU-land waren volgens de Europese Commissie en het Europees Parlement veel te hoog. Jaarlijks betalen burgers miljarden aan telefoonkosten in andere EU-landen.

Eilie is er nu al klaar voor!

Eilie heeft hierop vooruitlopend de abonnementen per 1 februari 2017 al aangepast. Bij Eilie kunt u nu al bellen en internetten in de EU en bellen van Nederland naar EU-lidstaten zonder extra kosten. Gebruik in de EU en bellen van Nederland naar de EU wordt afgerekend vanuit de nationale bundel en er is geen beperking in de vorm van een limiet van 60 kalenderdagen. Met onze nieuwe Eilie 2Move 4G abonnementen biedt Eilie u flexibiliteit, eenvoud, gemak en helderheid. Onbeperkt bellen en internetten? Kies dan voor Eilie 2Move Bundel XXL EU (3GB). Neem contact met ons op!

Eilie introduceert zakelijk bellen via Google Chrome

Recent hebben we bellen via Google Chrome geïntroduceerd. Met deze oplossing kunt u uw zakelijke telefonie flexibel organiseren via de webbrowser op de laptop of computer. Met deze unieke oplossing heeft u geen vaste telefoon meer nodig; een device, internet en een headset volstaan. U kunt uw reguliere telefoonnummers blijven gebruiken, ook als er vanuit het buitenland gebeld wordt.

“Wil je als bedrijf succesvol zijn dan moet je ook per telefoon uitstekend bereikbaar zijn, klanten mogen dit verwachten. Met onze telefonie-oplossing via de webbrowser Google Chrome wordt de bereikbaarheid vergroot. Maar dat niet alleen: men gaat ook flexibeler werken, een laptop functioneert als compleet kantoor. Inmiddels hebben we de eerste klanten reeds voorzien van deze oplossing”, geeft Iebele Otten van Eilie aan.

bellen-via-webbrowser-Google-Chrome

Digitale telefooncentrale met PBX functionaliteiten

Lextone Legal Services uit Naarden is een van de bedrijven die al gebruik maakt van browserbellen van Eilie. Directeur Martijn van Gastel: “Intern is onze gehele bedrijfsvoering op Google ingericht, alleen bellen via Chrome ontbrak nog. Met deze oplossing levert Eilie ons als het ware een digitale telefooncentrale die werkt via de webbrowser Chrome. Daarnaast kunnen we ook gebruikmaken van PBX functionaliteiten als voicemail, groepen en doorverbinden. Ook behouden we onze huidige telefoonnummers en dat is fijn. Doordat onze telefonie nu via de webbrowser verloopt zijn we met onze Chromebooks nog beter bereikbaar. Wij zijn blij met deze flexibele oplossing!”

Wilt u ook zakelijk bellen via Google Chrome? Neem nu contact met ons op!