Eilie - Zakelijke telefonie en Internet

Retourneren of conversie? Online videochat maakt het verschil voor webshops.

De cijfers rondom het retourneren van online aankopen liegen er niet om. Bij Zalando bijvoorbeeld wordt zo’n 50% van alle online aankopen weer teruggestuurd. De webshop van Zalando is daarbij zeker niet uniek. Ook webwinkels als H&M en Bol.com kampen met dergelijke hoge percentages retourzendingen. Verdiep je je verder dan kun je concluderen dat vrijwel iedere webshop heel veel last heeft van retourzendingen. Het kost tijd (en dus geld) voor webwinkels om retourzendingen efficiënt af te handelen. In sommige gevallen komt het voortbestaan van een webshop zelfs in het gevaar. Naast een te mooie online weergave van producten is er nog meer opvallends  aan de hand: de beperkte contactfunctionaliteit binnen online salesfunnels. Online videochat bijvoorbeeld helpt om het aantal retourzendingen te verlagen en de conversie voor webshops te verhogen. Persoonlijke webcare helpt, óók na een online aankoop, lees maar verder.

Rooskleurige informatie stuwt retourzendingen webshops
Een online aankoop wordt veelal gedaan op basis van een of meerdere glossy productfoto’s en beknopte productinformatie. Soms kunnen klanten zich nog verdiepen in reviews, maar pas op: te positieve reviews kunnen de retourzendingen van uw webshop juist weer verhogen. Toch besluit een consument op basis van deze beperkte of te rooskleurige informatie een online aankoop te doen. In de praktijk valt die aankoop dan heel vaak tegen, kijk maar naar het hoge aantal retourzendingen voor webwinkels. De té mooie online weergave van een product, of het té beperkt verstrekken van relevante productinformatie kost u als eigenaar van een webwinkel heel veel omzet. Maar er is meer aan de hand. Kan een bezoeker op uw webshop tijdens het aankoopproces contact met u opnemen? En met contact opnemen bedoel ik dan ook écht contact opnemen, direct middels online videochat. U en uw klant zien elkaar, u helpt uw klant gericht en u kunt uw klant-in-wording misschien wel het gewenste product tonen. Hoe voelt dat?

Persoonlijk online contact als usp voor webshops
Recent nog berichtte het CBS dat 4 op de 10 e-shoppers problemen heeft tijdens het doen van een online aankoop. Persoonlijk contact tijdens het online aankoopproces wordt enorm gewaardeerd, zie het als een usp: het geeft uw klanten vertrouwen, verhoogt je conversie en verlaagt retourzendingen. Dat s wat u wilt als eigenaar van een webwinkel. Natuurlijk kan het dan nog soms voorkomen dat een klant een aanvullende vraag heeft na een online aankoop. Zo heeft hij bijvoorbeeld nog een vraag over een instelling van zijn mobiele telefoon of weet zij niet of die nieuwe pan ook in de vaatwasser kan. Belangrijk is dan dat uw klant weet dat hij/zij deze vragen persoonlijk bij u op de webshop kan stellen en dus snel een juist antwoord krijgt. Zo kunt u bijvoorbeeld met een eenvoudige toelichting wellicht zijn of haar probleem of twijfels verhelpen en een retourzending voorkomen. U weet ook heel goed dat een retourzending ook wordt gedaan als een antwoord te lang op zich laat wachten. Het is dus van groot belang om als webshop ook ná aankoop van een product goed zichtbaar te zijn voor uw klant. Webcare met behulp van online videochat geeft uw webshop vertrouwen en autoriteit. Vervolgaankopen zijn de beloning van uw goede online service.

Videochat als servicekanaal inzetten?
WeSeeDo is de online videochat die past binnen iedere webshop. Live advies geven? Videochat als servicekanaal inzetten? Bezoek https://www.weseedo.nl/ of klik hier rechts – tijdens kantooruren – op de WeSeeDo-button. Wij komen graag zichtbaar met u in contact!

Iebele Otten,
Eigenaar Eilie / Founder WeSeeDo

WeSeeDo lanceert WordPress plugin voor realtime video contact

Vandaag heeft het Nederlandse WeSeeDo een plugin gelanceerd die realtime video contact mogelijk maakt voor WordPress websites. WordPress is met 20 miljoen websites wereldwijd het meest gebruikte content management systeem. Bedrijven, organisaties en overheden die werken met WordPress activeren met deze plugin binnen enkele stappen realtime video op hun website. WeSeeDo maakt als eerste WordPress-plugin eenvoudig non-verbale communicatie mogelijk via een website. Door live in contact te komen met de doelgroep is de conversie naar contact of een offerte-aanvraag snel te verhogen. WeSeeDo werkt op basis van de revolutionaire WebRTC techniek: alle communicatie verloopt via de webbrowser, 100% veilig en gebruikers hoeven geen software meer te downloaden. WeSeeDo activeren op een WordPress website gaat eenvoudig, zonder aanvullend PHP-programmeerwerk. WeSeeDo draait al op tal van websites. Recent heeft ook de gemeente Groningen WeSeeDo opgenomen binnen de online communicatiemix. De plugin is hier te activeren: https://wordpress.org/plugins/weseedo/.

WebRTC WordPress plugin realtime video contact

Kraakheldere videokwaliteit voor WordPress websites

“Realtime video contact op internet neemt een vogelvlucht”, geeft Iebele Otten, founder van WeSeeDo, aan. “Mensen verwachten een steeds snellere, maar ook persoonlijkere service op websites en webshops. Naast snelheid en het persoonlijke aspect zijn kwaliteit en eenvoud belangrijk. Mensen willen kraakheldere videokwaliteit en geen applicaties meer downloaden en upgraden. WeSeeDo voldoet aan al deze voorwaarden. Met een klik start een prospect of klant een videogesprek. Als ondernemer kun je de klant zichtbaar én live helpen bij de aankoop van een product. Anderzijds kunnen adviseurs, webcare-teams en overheden veel efficiënter werken met WeSeeDo. Met de lancering van de WeSeeDo plugin kunnen nu ook WordPress websites snel inspelen op én profiteren van de realtime video communicatietrend!”

WebRTC – game changer binnen digitale communicatie

WebRTC (Web Real-Time Communicatie) is wereldwijd dé trend binnen digitale communicatie. Het wordt momenteel beschouwd als een heuse game changer voor digitale communicatie. Ook in Nederland valt de term steeds vaker. Alleen in Amerika werd in 2015 al voor 1 miljard dollar geïnvesteerd in WebRTC. Heeft u nog nooit van WebRTC gehoord? Of deels? Iebele Otten, eigenaar van Eilie – Digital Marketing Communication uit Groningen legt in dit artikel uit wat WebRTC precies is en wat u er als bedrijf mee kan doen.

Lees verder ›

Eilie introduceert VoIP Analytics: telefoon leads realtime meten binnen Google Analytics

Taart voor Milou Bakker, eigenaresse van Fem Weddingshop in Leek! Fem Weddingshop maakt als eerste bedrijf gebruik van VoIP Analytics, een nieuwe dienst van Eilie. VoIP Analytics meet online telefoon leads realtime binnen Google Analytics. Door het toevoegen van telefoon leads krijgen ondernemers, webredacties, online marketeers en e-business managers nog beter grip op hun online marketing inspanningen. Denkt u bijvoorbeeld maar eens aan het opnemen van een specifiek telefoonnummer binnen een Google Adwords campagne… Inmiddels worden bij Fem Weddingshop de eerste telefoon leads al gemeten in Google Analytics. Lees verder!

Lees verder ›

Wet Meldplicht Datalekken – zijn uw mobile devices goed beveiligd?

Weet u dat op 1 januari 2016 de wet Meldplicht Datalekken in werking is getreden? Deze meldplicht houdt in dat u als organisatie direct een melding moet doen bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) zodra er een ernstig datalek is geconstateerd. Verliest u een mobile device met daarop belangrijke informatie? Consistent incidentenbeheer helpt u als bedrijf. Met Mobile Device Management (MDM) van Eilie behoudt u altijd het beheer over uw gestolen tablet, smartphone of laptop. In geval van een incident kunt u zelf bijvoorbeeld razendsnel op afstand relevante gegevens wissen. Lees verder!

Lees verder ›

Eilie introduceert VoIP Analytics: telefoon leads meten binnen Google Analytics

VoIP Analytics - Telefoon leads meten in Google AnalyticsVandaag heeft Eilie uit Groningen de dienst VoIP Analytics geïntroduceerd . Met VoIP Analytics worden telefonische leads direct gemeten binnen Google Analytics. Door het toevoegen van telefonische leads krijgen webredacties, online marketeers en e-business managers veel beter grip op hun online marketing inspanningen.

Lees verder ›

1.400 nieuwe mobiele telefoons voor medewerkers Noorderpoort

Recent heeft Eilie de mobile tender van onderwijsinstelling Noorderpoort gewonnen. In totaal zal Eilie ruim 1.400 mobiele telefoons leveren van het type Microsoft Lumia 640 LTE Dual SIM, de eerste exemplaren zijn recent geactiveerd. ROC Noorderpoort brengt met de aanschaf van de mobiele telefoons de mobiele communicatie naar een hoger niveau. De onderlinge communicatie tussen medewerkers zal stabieler en consistent verlopen en het mobiele kanaal zal verder worden geïntegreerd binnen het lesgeven.

Lees verder ›

VoIP van Eilie kent uptime van 99,999%

Screenshot 2015-11-24 09.58.41VoIP (Voice over IP) levert gebruikers veel voordelen op. Met VoIP kunt u bijvoorbeeld overal waar u internet heeft bellen, net zoals op kantoor. Ideaal voor thuiswerken en vaak een stuk voordeliger! Echter, de performance van het netwerk moet uitstekend zijn. Eilie Telecom behaald al enkele jaren een uptime van 99,999%, de befaamde ‘five nines’.

Lees verder ›